Aktualności

Hotel Hampton by Hilton Warsaw Airport - specjalna oferta promocyjna dla Służb Medycznych
2020-07-09
Szanowni Państwo, w związku z trwającą pandemią COVID-19, przygotowaliśmy specjalną ofertę dla wszystkich pracowników Służb Medycznych oraz osób walczących „na pierwszej linii...
Informacją Ministerstwa Zdrowia odnośnie egzaminu ustnego PES w 2020 roku
2020-07-06
Informacją Ministerstwa Zdrowia odnośnie egzaminu ustnego PES w 2020 roku z prośbą o zapoznanie się z treścią komunikatu. Dotyczy on tych lekarzy, którzy po 1 czerwca br. przystąpili lub...
Informacja dotycząca zwolnienia członków OIL Tarnów z obowiązku uiszczania składek z powodu zawieszenia działalności gospodarcz
2020-06-04
Informacja dotycząca zwolnienia członków OIL Tarnów z obowiązku  uiszczania składek z powodu zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej   Szanowni Państwo, Okręgowa...
Zaliczenie stażu podyplomowego
2020-05-27
Szanowni Państwo, aby zapoznać się z informacją proszę kliknąć tutaj

 

 

 

Biuro Okręgowej Izby Lekarskiej w Tarnowie jest czynne:

Poniedziałek- 10.00-17.00

Wtorek- 08.00- 15.00

Środa -10.00 -17.00

Czwartek- 08.00- 15.00

Piątek - 8:00 - 15:00

 

Kontakt z nami
Biuro OIL w Tarnowie
tel/fax: 14 688 88 30
Konto bankowe:
74 1910 1048 2640 0010 1213 0001
E-mail: tarnow@hipokrates.org

NIP: 873-12-06-789

33-100 Tarnów
ul. Ignacego Mościckiego 16

Pomoc prawna - informacja

 

 


 

.

Rejestracja działalności leczniczej

1. Rejestracja praktyki lekarskiej.

     Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej z dniem 1 kwietnia 2013 r. lekarze                 i lekarze dentyści prowadzący działalność w ramach prywatnej praktyki  zobligowani  są  do elektronicznego składania wniosków dotyczących wpisu, zmian i wykreślenia praktyki lekarskiej poprzez platformę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
 Niezbędnym elementem do żłożenia  wniosku  elektronicznego jest  posiadanie przez lekarza  profilu zaufanego w systemie  ePUAP lub  bezpiecznego podpisu elektronicznego, które pod względem skutków prawnych są równoważne z podpisem własnoręcznym.
  Wnioski niepodpisane elektronicznie będą traktowane  jako niekompletne i zostaną odesłane do składającego z informacją o konieczności ich uzupełnienia.
Szczegółowe informacje o uzyskaniu elektronicznego podpisu można uzyskać poniżej.
Konto w systemie ePUAP
  http://www.epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ZakladanieKonta

 Podpis elektroniczny
http://www.mg.gov.pl/Wspieranie+przedsiebiorczosci/Dzialalnosc+gospodarcza+i+e-przedsiebiorczosc/Podpis+elektroniczny

       Drugą czynnością niezbędną do rejestracji elektronicznej praktyk będzie założenie konta użytkownika                 na stronie  www.rpwdl.csioz.gov.pl  w zakładce PRAKTYKI LEKARZY I  LEKARZY DENTYSTÓW -LOGOWANIE DO APLIKACJI PRAKTYK ZAWODOWYCH.

 Osoba składająca wniosek, aby mogła  korzystać z systemu powinna uzyskać uprawnienia                            do księgi rejestrowej, która umożliwi podgląd i wydruk dokumentów rejestracyjnych oraz tworzenie wniosków dotyczących zmian w księdze rejestrowej. Wniosek  do pobrania.
Wypełniony wniosek o nadanie uprawnień należy złożyć osobiście, wysłać e-mailem lub poprzez  pocztę                  do właściwej Izby Lekarskiej,  która nada uprawnienia do księgi rejestrowej. 
 Po dokonaniu powyższych czynności można wnioskować o rejestrację praktyki,  dokonywać zmian                             w praktykach już istniejących, jak i wykreślać praktykę z rejestru. Podmiot wykonujący działalność leczniczą , wpisany do rejestru jest zobowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia powstania.

 Zgodnie z art.104. ustawy o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 r. organ prowadzący rejestr dokonuje wpisu do rejestru w terminie 30 dni od dnia wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz  z oświadczeniem.  Po upływie 40 dni gdy organ nie dokona wpisu, wnioskodawca może rozpocząć działalność.
Nie dotyczy to przypadku gdy, organ wezwał tego wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku,  nie później   niż przed upływem 7 dni od jego otrzymania.

2. Wykaz dokumentów potrzebnych do rejestracji - do pobrania.

3. Informacja o opłatach rejestracyjnych -  do pobrania.

4. Obowiązki wynikające z prowadzenia prywatnych praktyk lekarskich.
    a) Obowiązek statystyczny - do pobrania 
    b) Prowadzenie ewidencji odpadów medycznych - do pobrania.
    c) Wykaz obowiązków lekarzy i lekarzy dentystów jako przedsiębiorców prowadzących praktyki zawodowe, 
        przygotowany przez dr Halinę Porębską we współpracy z biurem prawnym Okręgowej Izby Lekarskiej
        w Gdańsku -
 do pobrania

5. Zasady informowania przez lekarzy i lekarzy dentystów o udzielanych  świadczeniach zdrowotnych - do pobrania.