Aktualności
Pobierz pliki
Poznaj skład zarządu
UWAGA!!!
ZAŚWIADCZENIA SKIEROWANIA DO PRACY PRZY ZWALCZANIU PANDEMII OKRĘGOWA IZBA LEKARSKA W TARNOWIE przyjmuje WYŁĄCZNIE za pośrednictwem:
- POCZTY TRADYCYJNEJ
- POCZTY ELEKTRONICZNEJ POD ADRESEM: tarnow@hipokrates.org
( niepoprawnie wypełnione zaświadczenia pozostaną bez rozpoznania !!! )
Biuro Okręgowej Izby Lekarskiej w Tarnowie jest czynne:
Poniedziałek- 10.00-17.00
Wtorek- 08.00- 15.00
Środa -10.00 -17.00
Czwartek- 08.00- 15.00
Piątek - 8:00 - 15:00
Kontakt z nami
Biuro OIL w Tarnowie
tel/fax: 14 688 88 30
Konto bankowe:
74 1910 1048 2640 0010 1213 0001
E-mail: tarnow@hipokrates.org
NIP: 873-12-06-789
33-100 Tarnów
ul. Ignacego Mościckiego 16
Pomoc prawna - informacja
.
Rejestracja działalności leczniczej
1. Rejestracja praktyki lekarskiej.
Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej z dniem 1 kwietnia 2013 r. lekarze i lekarze dentyści prowadzący działalność w ramach prywatnej praktyki zobligowani są do elektronicznego składania wniosków dotyczących wpisu, zmian i wykreślenia praktyki lekarskiej poprzez platformę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
Niezbędnym elementem do żłożenia wniosku elektronicznego jest posiadanie przez lekarza profilu zaufanego w systemie ePUAP lub bezpiecznego podpisu elektronicznego, które pod względem skutków prawnych są równoważne z podpisem własnoręcznym.
Wnioski niepodpisane elektronicznie będą traktowane jako niekompletne i zostaną odesłane do składającego z informacją o konieczności ich uzupełnienia.
Szczegółowe informacje o uzyskaniu elektronicznego podpisu można uzyskać poniżej.
Konto w systemie ePUAP
http://www.epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ZakladanieKonta
Podpis elektroniczny
http://www.mg.gov.pl/Wspieranie+przedsiebiorczosci/Dzialalnosc+gospodarcza+i+e-przedsiebiorczosc/Podpis+elektroniczny
Drugą czynnością niezbędną do rejestracji elektronicznej praktyk będzie założenie konta użytkownika na stronie www.rpwdl.csioz.gov.pl w zakładce PRAKTYKI LEKARZY I LEKARZY DENTYSTÓW -LOGOWANIE DO APLIKACJI PRAKTYK ZAWODOWYCH.
Osoba składająca wniosek, aby mogła korzystać z systemu powinna uzyskać uprawnienia do księgi rejestrowej, która umożliwi podgląd i wydruk dokumentów rejestracyjnych oraz tworzenie wniosków dotyczących zmian w księdze rejestrowej. Wniosek do pobrania.
Wypełniony wniosek o nadanie uprawnień należy złożyć osobiście, wysłać e-mailem lub poprzez pocztę do właściwej Izby Lekarskiej, która nada uprawnienia do księgi rejestrowej.
Po dokonaniu powyższych czynności można wnioskować o rejestrację praktyki, dokonywać zmian w praktykach już istniejących, jak i wykreślać praktykę z rejestru. Podmiot wykonujący działalność leczniczą , wpisany do rejestru jest zobowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia powstania.
Zgodnie z art.104. ustawy o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 r. organ prowadzący rejestr dokonuje wpisu do rejestru w terminie 30 dni od dnia wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem. Po upływie 40 dni gdy organ nie dokona wpisu, wnioskodawca może rozpocząć działalność.
Nie dotyczy to przypadku gdy, organ wezwał tego wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku, nie później niż przed upływem 7 dni od jego otrzymania.
2. Wykaz dokumentów potrzebnych do rejestracji - do pobrania.
3. Informacja o opłatach rejestracyjnych - do pobrania.
4. Obowiązki wynikające z prowadzenia prywatnych praktyk lekarskich.
a) Obowiązek statystyczny - do pobrania
b) Prowadzenie ewidencji odpadów medycznych - do pobrania.
c) Wykaz obowiązków lekarzy i lekarzy dentystów jako przedsiębiorców prowadzących praktyki zawodowe,
przygotowany przez dr Halinę Porębską we współpracy z biurem prawnym Okręgowej Izby Lekarskiej
w Gdańsku - do pobrania
5. Zasady informowania przez lekarzy i lekarzy dentystów o udzielanych świadczeniach zdrowotnych - do pobrania.