Aktualności

KOMUNIKAT - zmiany we wnioskach o wsparcie z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej
2020-04-08
Szanowni Państwo,   przesyłamy zaktualizowane wnioski o wsparcie z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej. Od 8 kwietnia br. na portalu PUE ZUS udostępniliśmy zaktualizowane wnioski z Tarczy...
Ubezpieczenie - komunikat NIL
2020-04-06
Szanowni Państwo,   w związku z docierającymi do Sekretariatu NIL sygnałami, które mogą wprowadzać w błąd środowisko lekarskie, informujemy, że zawarta przez Ministerstwo Zdrowia i PZU...
Wytyczne dotyczące kodowania zgonów związanych z epidemią koronawirusa wywołującego COVID-19
2020-04-06
Aby zapoznać się z dokumentem, kliknij tutaj    
Zmiany w ustawie o zawodzie lekarza i lekarza dentysty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
2020-04-06
Zgodnie z ustawą z dnia 31 marca 2020 roku o zmianie niektórych ustaw w zakresie systemu ochrony zdrowia związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w ustawie z dnia 5...

WAŻNE INFORMACJE

W związku z panującą sytuacją epidemiologiczną od 30 marca 2020 r. do 30 kwietnia 2020r.

Biuro OIL  będzie pracować:

Poniedziałek w godz. 09.00 do 13.00

Środa  w godz. 12.00 do 17.00

 

Dyżury prawne dla członków OIL Tarnów od poniedziałku do piątku w g. 12-14 pod numerem telefonu : +48 731 961 286

 

Za utrudnienia przepraszamy.


Okręgowy Sąd Lekarski oraz Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej przy Okręgowej Izbie Lekarskiej w Tarnowie informuje, że w okresie od 1-30 kwietnia 2020 r, odwołane zostają wszystkie rozprawy i posiedzenia jawne oraz czynności z udziałem stron i świadków w siedzibie Okręgowej Izby Lekarskiej w Tarnowie, ul. Mościckiego 16.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod telefonem 14 688 88 31 wew. 23

 

  

 

 

Kontakt z nami
Biuro OIL w Tarnowie
tel/fax: 14 688 88 30
Konto bankowe:
74 1910 1048 2640 0010 1213 0001
E-mail: tarnow@hipokrates.org

NIP: 873-12-06-789

33-100 Tarnów
ul. Ignacego Mościckiego 16

Pomoc prawna - informacja

 

 


 

.

Rejestracja działalności leczniczej

1. Rejestracja praktyki lekarskiej.

     Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej z dniem 1 kwietnia 2013 r. lekarze                 i lekarze dentyści prowadzący działalność w ramach prywatnej praktyki  zobligowani  są  do elektronicznego składania wniosków dotyczących wpisu, zmian i wykreślenia praktyki lekarskiej poprzez platformę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
 Niezbędnym elementem do żłożenia  wniosku  elektronicznego jest  posiadanie przez lekarza  profilu zaufanego w systemie  ePUAP lub  bezpiecznego podpisu elektronicznego, które pod względem skutków prawnych są równoważne z podpisem własnoręcznym.
  Wnioski niepodpisane elektronicznie będą traktowane  jako niekompletne i zostaną odesłane do składającego z informacją o konieczności ich uzupełnienia.
Szczegółowe informacje o uzyskaniu elektronicznego podpisu można uzyskać poniżej.
Konto w systemie ePUAP
  http://www.epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ZakladanieKonta

 Podpis elektroniczny
http://www.mg.gov.pl/Wspieranie+przedsiebiorczosci/Dzialalnosc+gospodarcza+i+e-przedsiebiorczosc/Podpis+elektroniczny

       Drugą czynnością niezbędną do rejestracji elektronicznej praktyk będzie założenie konta użytkownika                 na stronie  www.rpwdl.csioz.gov.pl  w zakładce PRAKTYKI LEKARZY I  LEKARZY DENTYSTÓW -LOGOWANIE DO APLIKACJI PRAKTYK ZAWODOWYCH.

 Osoba składająca wniosek, aby mogła  korzystać z systemu powinna uzyskać uprawnienia                            do księgi rejestrowej, która umożliwi podgląd i wydruk dokumentów rejestracyjnych oraz tworzenie wniosków dotyczących zmian w księdze rejestrowej. Wniosek  do pobrania.
Wypełniony wniosek o nadanie uprawnień należy złożyć osobiście, wysłać e-mailem lub poprzez  pocztę                  do właściwej Izby Lekarskiej,  która nada uprawnienia do księgi rejestrowej. 
 Po dokonaniu powyższych czynności można wnioskować o rejestrację praktyki,  dokonywać zmian                             w praktykach już istniejących, jak i wykreślać praktykę z rejestru. Podmiot wykonujący działalność leczniczą , wpisany do rejestru jest zobowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia powstania.

 Zgodnie z art.104. ustawy o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 r. organ prowadzący rejestr dokonuje wpisu do rejestru w terminie 30 dni od dnia wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz  z oświadczeniem.  Po upływie 40 dni gdy organ nie dokona wpisu, wnioskodawca może rozpocząć działalność.
Nie dotyczy to przypadku gdy, organ wezwał tego wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku,  nie później   niż przed upływem 7 dni od jego otrzymania.

2. Wykaz dokumentów potrzebnych do rejestracji - do pobrania.

3. Informacja o opłatach rejestracyjnych -  do pobrania.

4. Obowiązki wynikające z prowadzenia prywatnych praktyk lekarskich.
    a) Obowiązek statystyczny - do pobrania 
    b) Prowadzenie ewidencji odpadów medycznych - do pobrania.
    c) Wykaz obowiązków lekarzy i lekarzy dentystów jako przedsiębiorców prowadzących praktyki zawodowe, 
        przygotowany przez dr Halinę Porębską we współpracy z biurem prawnym Okręgowej Izby Lekarskiej
        w Gdańsku -
 do pobrania

5. Zasady informowania przez lekarzy i lekarzy dentystów o udzielanych  świadczeniach zdrowotnych - do pobrania.